مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مهر 1397 ساعت 10:552018-10-19سياسي

لالایی تاریخ ادبیات شفاهی هر قوم را در خود دارد


لالایی علاوه بر ارزش نوستالژیکی که برای اکثر انسان ها دارد، تاریخ ارزشمند ادبیات شفاهی هر قوم را در خود دارد و به بسیاری از وقایع تاریخی و اجتماعی، - یک کارشناس امور کتابخانه گفت: لالایی علاوه بر ارزش نوستالژیکی که برای اکثر انسان ها دارد، تاریخ ارزشمند ادبیات شفاهی هر قوم را در خود دارد و به بسیاری از وقایع تاریخی و اجتماعی، حسرت ها و امیدها، شرایط اقلیمی و اعتقادات بومی ـمذهبی ملت های گوناگون رهنمون می شود.

سیدجمال حقیرالسادات در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: نوای آشنای لالایی تقریبا نخستین صدای دوست داشتنی و خاطره انگیری است که همه ما آن را در گنجینه خاطرات کودکی ضبط و ثبت کرده ایم.

شاید اگر بتوانیم صدای لالایی مادرها یا بزرگ ترهایی را که برای ما لالایی می خواندند در ذهن مان مرور کنیم با بسیاری از باورها، آرزوها و آمال ایشان آشنا شویم.

او در ادامه بیان کرد: دنیای روزآمد تکنولوژی ها این ارمغان ارزشمند ادبیات شفاهی و فولکلور را تهدید کرده است؛ بسیاری مادران از فرط خستگی و مشغله کاری دیگر برای کودکان شان لالایی نمی خوانند و بسیاری از مادربزرگ ها فرصت دیدار با نوه های عزیزشان را کمتر به دست می آورند.

کارشناس امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی همچنین خاطرنشان کرد: حفظ این ثروت ادبی و سنت قومی، حتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لالایی تاریخ ادبیات شفاهی هر قوم را در خود دارد

لالایی تاریخ ادبیات شفاهی هر قوم را در خود دارد