مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مهر 1397 ساعت 11:352018-10-18اجتماعي

گشتی در پایتخت کاروانسراهای ایران


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان از نظر تعداد، بیشترین کاروانسراهای تاریخی را در کشور به خود اختصاص داده است و کاروانسراها یکی از ظرفیت های کم نظیر گردشگری در این استان محسوب می شوند.

- محمد جهانشاهی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا افزود: سمنان، استان کاروانسراهاست و بیشترین تعداد کاروانسراهای کشور در این استان قرار دارد؛ تعداد 27 کاروانسرا در جاده های 600 کیلومتری استان سمنان در مسیر تهران به مشهد وجود دارد و استان سمنان با این تعداد کاروانسرا، صاحب یکی از ظرفیت های کم نظیر گردشگری در کشور است.

وی اضافه کرد: مجموعه کاروانسرای میاندشت یا رباط میاندشت به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین کاروانسراهای منطقه شرق کشور و به عنوان بزرگترین کاروانسرای جاده ابریشم در کیلومتر 40 جاده میامی- سبزوار در محور ترانزیتی تهران – مشهد واقع شده است.

وی ادامه داد: این کاروانسرا امروزه شامل سه کاروانسرا، شامل یک کاروانسرای شاه عباسی صفوی در ضلع غربی و دو کاروانسرای قاجاری در ضلع میانی و شرقی است، این سه کاروانسرا از دو دوره تاریخی مختلف در امتداد غرب به شرق، در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

بر سردر کاروانسرای میانی، کتیبه ای منظوم به تاریخ 1290 است؛ و بر سردر کاروانسرا غربی، کتیبه ای از تعمیرات سال 1291 خبر می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشتی در پایتخت کاروانسراهای ایران

گشتی در پایتخت کاروانسراهای ایران