مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مهر 1397 ساعت 09:352018-10-18بين الملل

ترور نافرجام رییس جمهور هاییتی/ اعتراضات ضد فساد یک کشته برجای گذاشت


مردان مسلح ناشناس با شلیک به سوی رییس جمهور هاییتی در یک مراسم یادبود موفق به کشتن وی نشدند اما در این حمله دو تن از افسران امنیتی زخمی شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حمله در شهر پرتو پرنس در دویست و دوازدهمین سالگرد مرگ اولین حاکم هاییتی پس از استقلال صورت گرفت.

این حمله به دنبال برگزاری اعتراضات ضد فساد در این کشور صورت گرفته است.

در جریان اعتراضات هزاران نفری مردم هاییتی علیه رسوایی فساد که با درخواست استعفای رییس جمهوری کنونی این کشور همراه شد، دست کم یک تن کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، براساس گزارش سنای هاییتی، مقام های دولتی سابق به اختلاس، سوء استفاده از قدرت و جعل برنامه قرضه نفتی پتروکاریب ونزوئلا حین روی کار بودن دولت های میشل مارتلی و رنه پریوال، روسای جمهوری سابق بین سال های 2008 تا 2016 متهم شدند.

جووینیل مویس، رییس جمهوری هاییتی چهارشنبه به مناسبت سالروز مرگ بنیانگذار هاییتی متعهد شد تا دادگاهی برای تعیین تکلیف گم شدن اعتبارات پتروکاریب برگزار شود.

او تاکید کرد: همین که شما اعتبارات دولت را دزدیده باشید، چه بخشی از دولت باشید، چه مردم یا اپوزیسیون، باید به پای میز عدالت کشانده شوید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور نافرجام رییس جمهور هاییتی/ اعتراضات ضد فساد یک کشته برجای گذاشت

ترور نافرجام رییس جمهور هاییتی/ اعتراضات ضد فساد یک کشته برجای گذاشت