مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مهر 1397 ساعت 05:152018-10-18اقتصادي

چتر حمایتی وزارت نیرو بر سر تجدیدپذیرها باز شد


دولت دوازدهم طرح های حمایتی را برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته که امکان صادرات برق و حمایت از بومی سازی فناوری نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک از آن جمله است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ظرفیت نصب شده انرژی های تجدیدپذیر کشور تا برنامه ششم توسعه باید به 5000 مگاوات برسد، بر این اساس دولت دوازدهم در چهار ساله کاری خود هدف 4000 مگاواتی را در نظر گرفته و این در شرایطی است که ظرفیت فعلی نصب شده تجدیدپذیرها به بیش از 650 مگاوات رسیده و پیش بینی می شود که تا پیک تابستان سال 1398 حدود 500 مگاوات ظرفیت جدید نیز به واحدهای فعلی افزوده شود.

در این راستا وزارت نیرو چتر حمایتی خود را برای انرژی های تجدیدپذیر باز کرده تا جایی که اخیرا دستورالعملی با عنوان حمایت از بومی سازی فناوری نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک از سوی وزیر نیرو جهت اجرا ابلاغ شد که ظرفیت بسیار خوبی برای حمایت از توسعه فناوری و ساخت داخل تجهیزات و ملزومات تولید انرژی های تجدیدپذیرو پاک را فراهم می کند.

بر اساس این دستورالعمل که در اجرای تبصره ماده 6 آیین نامه اجرایی ماده 61 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، ابلاغ شده است، نیروگاه های تجدیدپذیری که از تجهیزات بومی سازی شده استفاده کنند، از ضریب تشویق در نرخ خرید تضمینی برق برخوردار خواهند شد و متناسب با میزان بومی سازی فناوری، نرخ خرید برق ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چتر حمایتی وزارت نیرو بر سر تجدیدپذیرها باز شد

چتر حمایتی وزارت نیرو بر سر تجدیدپذیرها باز شد