مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مهر 1397 ساعت 03:002018-10-17پزشكي

کدام نوع واکسن آنفلوانزا موثرتر است؟


یک متخصص طب اورژانس ضمن اشاره به کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند، گفت: سازمان جهانی بهداشت سال ها فرم سه ظرفیتی واکسن آنفلوآنزا را توصیه می کرد، - اما در چند سال اخیر فرم چهارظرفیتی آن را که موثرتر است، توصیه می کند.

دکتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه موثرترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری ­های عفونی، انجام واکسیناسیون است، گفت: بیش از 60 سال است که واکسن های موثر و ایمن در جهان مورد استفاده قرار می گیرند تا از بروز بیماری های عفونی جلوگیری کنند.

بر همین اساس هر ساله برای ایجاد ایمنی در مقابل بیماری آنفلوآنزا نیز واکسن­ های متعددی در جهان ساخته و تزریق سالیانه آنها به افراد مشخصی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه فرم تزریقی واکسن آنفلوانزا شایع ترین فرم استفاده از این واکسن است، افزود: نکته مهم در زمینه واکسن آنفلوانزا این است که تزریق واکسن آنفوانزا در افراد سالم باعث ایجاد مصونیت نه تنها در مورد آن نوع از ویروس آنفلوآنزا که در یکسال شایع است(سوش)، می شود، بلکه منجر به پیشگیری از ابتلا به سایر انواع ویروس آنفلوانزا نیز خواهد شد.

البته شاید این نوع واکسن در افراد مسن مصونیت کمتری ایجاد کند، اماقطعا از وخامت، عوارض و فوت ناشی از ابتلا به بیماری می­ کاهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام نوع واکسن آنفلوانزا موثرتر است؟

کدام نوع واکسن آنفلوانزا موثرتر است؟