مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 15:202018-10-17فرهنگي

256 اثر هنری تاریخی جهان اسلام در یک حراجی


مجموعه 256 اثر متعلق به جهان اسلام درحالی در حراجی «ساتبی» لندن به فروش خواهند رسید که شامل چندین اثر تاریخی و هنری ایرانی نیز می شود.

- مجموعه 256 اثر متعلق به جهان اسلام درحالی در حراجی ساتبی لندن به فروش خواهند رسید که شامل چندین اثر تاریخی و هنری ایرانی نیز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت حراجی ساتبی ، 256 اثر تاریخی هنری متعلق به جهان اسلام با قدمتی بیش از 1000 سال در تاریخ 24 اکتبر (دوم آبان) در حراج خانه ساتبی لندن به فروش خواهند رسید که شامل آثار ارزشمند و تأثیر گذار ممالک گوناگون اسلامی در دوران و مکان های متنوع است.

در این میان چند ده اثر ایرانی نیز چوب حراج می خورند که اغلب متعلق به دوره قاجار و صفویه هستند و از آن جمله، به چندین نسخه قرآن و تابلوهای نقاشی، قلمدان، آینه دان، مینیاتور، ظروف سفالین، قبله نمای چوبی، کاشی های منقوش، ظروف مسی، دیگر اشیاء تزیینی و جواهرات می توان اشاره کرد.

10 اثر مهم و گران قیمت این حراجی عبارت اند از: ظرف سفالی آبی و سفید از ترکیه این اثر متعلق به سال 1480 میلادی از شهر ایزنیکِ ترکیه است و هم اکنون نیز به یک مجموعه دار آثار هنری در امریکا تعلق دارد.

تخمین زده شده این اثر با قیمت 387.

300 تا 645.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

256 اثر هنری تاریخی جهان اسلام در یک حراجی

256 اثر هنری تاریخی جهان اسلام در یک حراجی