مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 11:212018-10-17اقتصادي

چین؛ بزرگترین مقصد سرمایه گذاری خارجی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آخرین گزارش ناظر گرایشات سرمایه گذاران که توسط کنفرانس سازمان ملل متحد، در مورد تجارت و توسعه، منتشر شد نشان می دهد که در نیمه اول سال 2018 میلادی، - چین در نیمه اول 2018 با جذب 70 میلیارد دلار سرمایه خارجی به بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آخرین گزارش ناظر گرایشات سرمایه گذاران که توسط کنفرانس سازمان ملل متحد، در مورد تجارت و توسعه، منتشر شد نشان می دهد که در نیمه اول سال 2018 میلادی، چین با جذب 70 میلیارد دلار سرمایه خارجی به بزرگترین دریافت کننده سرمایه گذاری مستقیم خارجی تبدیل شده است.

طبق این گزارش، میزان کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان در این دوره 41 درصد افت کرده است و به 470 میلیارد دلار رسیده است، درحالی که در دوره مشابه سال قبل 794 میلیارد دلار بوده است.

دلیل عمده این اتفاق این است که به دنبال تغییر قانون مالیاتی آمریکا، شرکت های مادر آمریکایی سرمایه های زیادی را از شرکت های تابعه خود در جهان، به ایالات متحده بازگرداندند تا مشمول مالیات کمتری شوند.

جیمز ژان، مسئول بخش سرمایه گذاری و شرکت ها، در گزارش ناظر گرایشات سرمایه گذاران سازمان ملل متحد (یوان سی تی ای دی)، می گوید: تصویر کلی جریان های سرمایه گذاری خارجی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین؛ بزرگترین مقصد سرمایه گذاری خارجی

چین؛ بزرگترین مقصد سرمایه گذاری خارجی