مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 10:512018-10-17اجتماعي

روایت یادگاری سردار جنگجوی صفویه به تعزیه خوانان شهرضا+عکس


تعزیه، آمیخته ای از عشق، هنر و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است و این هنر در شهرضا به سال پیش از 1300 هجری، شمسی باز می گردد و شیفتگان زیادی سال ها مشتاقانه نسخه خوان تعزیه های سالار شهیدان بوده اند.

- یک قرن شیفتگی و ابراز ارادت به امام حسین(ع) روایت یادگاری سردار جنگجوی صفویه به تعزیه خوانان شهرضا+عکس تعزیه، آمیخته ای از عشق، هنر و ارادت به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) است و این هنر در شهرضا به سال پیش از 1300 هجری، شمسی باز می گردد و شیفتگان زیادی سال ها مشتاقانه نسخه خوان تعزیه های سالار شهیدان بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، تعزیه در لغت صبر فرمودن مصیبت زده را یا صبر فرمودن و پرسش کردن خویشان مرده را گویند، اما در اصطلاح به گونه ای از نمایش مذهبی گفته می شود که به صورت منظوم و با تلفیق شعر و موسیقی برای نشان دادن ارادت و اخلاص به خاندان ائمه اطهار(ع) و با آرزوی برخورداری از شفاعت خاندان پیامبر(ص) برگزار می شود.

تعزیه به گونه ای از نمایش مذهبی منظوم گفته می شود که در آن عده ای اهل ذوق و کار آشنا به مناسبت های مذهبی، در جریان سوگواری های ماه محرم برای باشکوه تر نشان دادن آن مراسم و یا به نیت آمرزیده شدن مردگان، آرزوی بهره مندی از شفاعت اولیای خدا به روز رستاخیز، بازیافت تندرستی و یا برای نشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت یادگاری سردار جنگجوی صفویه به تعزیه خوانان شهرضا+عکس

روایت یادگاری سردار جنگجوی صفویه به تعزیه خوانان شهرضا+عکس