مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 09:552018-10-17بين الملل

مسعود بارزانی: 16 اکتبر روز سیاهی در تاریخ کردهاست


رییس حزب دموکرات کردستان در پیامی خطاب به ساکنان اقلیم کردستان عراق در سال روز بیرون راندن پیشمرگ های کرد از کرکوک، شانزدهم اکتبر را روز سیاه در تاریخ کردها خواند.

- رییس حزب دموکرات کردستان در پیامی خطاب به ساکنان اقلیم کردستان عراق در سال روز بیرون راندن پیشمرگ های کرد از کرکوک، شانزدهم اکتبر را "روز سیاه" در تاریخ کردها خواند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مسعود بارزانی، رییس حزب دموکرات کردستان در پیامی خطاب به ساکنان اقلیم کردستان گفت: یک سال قبل در چنین روزی خیانت بزرگی علیه آرزوها و خواسته های مردمی مظلوم شد.

بارزانی همچنین گفت: کرکوک یک شهر کردستانی است و امکان چانه زنی بر سر تعلق کرکوک به اقلیم کردستان وجود ندارد.

در 16 اکتبر 2017 پس از چندین ماه اصرار رهبران عراقی برای خروج نیروهای پیشمرگ از مناطقی که از گروه داعش بازپس گرفته بودند و امتناع پیشمرگ ها از خروج از این مناطق، ارتش عراق در عملیاتی نظامی توانست کردها را از این مناطق و شهرهای مهمی چون کرکوک خارج کند.

حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، پیشمرگ های حزب اتحادیه میهنی کردستان را متهم کرد که در جریان عملیات ارتش عراق سلاح های خود را زمین گذاشته و از مواضع خود در مقابل نیروهای عراقی عقب نشینی کردند و همین امر موجب شده است ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسعود بارزانی: 16 اکتبر روز سیاهی در تاریخ کردهاست

مسعود بارزانی: 16 اکتبر روز سیاهی در تاریخ کردهاست