مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مهر 1397 ساعت 09:452018-10-17بين الملل

9 عضو شورای امنیت خواستار نشستی درباره تحقیقات انجام شده با محوریت میانمار شدند


دیپلمات ها اعلام کردند، در پی درخواست انگلیس، فرانسه، آمریکا و شش عضو دیگر شورای امنیت، رییس یکی از کمیته های تحقیقات سازمان ملل که ارتش میانمار را به نسل کشی متهم کرده، - احتمالا در ماه جاری میلادی شورای امنیت را از گزارش خود مطلع می سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام در حالی صورت می گیرد که فشار جهانی بر میانمار برای پاسخگو و مسؤولیت پذیر بودن پس از سرکوب نظامی ساکنین استان راخین افزایش یافته است؛ سرکوب نظامی که سال گذشته باعث شد حدود 700 هزار تن از اقلیت روهینجایی به بنگلادش فرار کنند.

این سرکوب نظامی به دنبال حمله شبه نظامیان روهینجایی به پاسگاه های نیروهای امنیتی میانمار صورت گرفت.

میانمار ارتکاب هرگونه خشونت علیه مسلمانان روهینجا را رد و تاکید کرده ارتشش اقدامات توجیه پذیری را علیه شبه نظامیان انجام داده است.

گزارش این کمیته تحقیقات سازمان ملل که اوت سال جاری میلادی منتشر شد از شورای امنیت خواسته تا تحریم تسلیحاتی و تحریم های هدفمند علیه میانمار اعمال کند و دادگاه موقتی برای محاکمه مظنونان تشکیل داده و یا آنها را به دادگاه کیفری بین الملل ارجاع دهد.

دیپلمات ها می گویند، چین و روسیه که از حق وتو در شورای امنیت برخوردار هستند احتمالا از میانمار در برابر هر یک از این اقدامات تنبیهی حفاظت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 عضو شورای امنیت خواستار نشستی درباره تحقیقات انجام شده با محوریت میانمار شدند

9 عضو شورای امنیت خواستار نشستی درباره تحقیقات انجام شده با محوریت میانمار شدند