مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 16:502018-10-16اقتصادي

ساماندهی رودخانه ها در کاهش آثار سیل اثرگذار است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت:ساماندهی رودخانه های در کاهش آثار سیل استان اثرگذار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاظم لطفی با بیان اینکه حریم رودخانه ها براساس مسیر و دبی ورودی آب بین 10تا90 متر متغیر است، گفت: اغلب واحدهای مسکونی که در جریان سیل اخیر آسیب دیدند، در حریم رودخانه های استان قرار داشتند.

وی افزود: سالانه بطور میانگین 3 هزار متقاضی قبل از ساخت و ساز، برای تعیین حریم رودخانه ها به شرکت آب منطقه ای مراجعه می کنند، اما با وجود سخت گیری ها و نظارت ها در حاشیه رودخانه ها و انهار، مشاهده می شود که بدون توجه به حریم رودخانه، ساخت و ساز می کنند.

وی با اشاره به اینکه این شرکت با دیواره بندی و لایروبی و اعطای موافقت برداشت اصولی شن و ماسه، سعی در جلوگیری از فرسایش خاک و تسهیل جریان آب رودخانه ها دارد، ادامه داد: سالانه افزون بر اعلام موافقت اصولی برداشت شن و ماسه از بستر 200 کیلومتر رودخانه، در 700 کیلومتر از مسیرهای مستعد وقوع سیلاب رودخانه های استان هم لایروبی و سازه ها و دیواره های نگهدارنده ایجاد می شود.

لطفی گفت:رودخانه ها همیشه در مسیر خود در جریانند و این آدمها هستند که با دست اندازی به طبیعت و بعضا تجاوز به حریم این شاهرگ های حیات، باعث شدت آثار مخرب سیل می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی رودخانه ها در کاهش آثار سیل اثرگذار است

ساماندهی رودخانه ها در کاهش آثار سیل اثرگذار است