مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 12:252018-10-16پزشكي

شیوع گسترده کمبود ریزمغذی ها در کشور/ لزوم ترویج غذاهای سالم سنتی


رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه اضافه وزن، چاقی و به دنبال آن بیماری های غیر واگیر یکی از مشکلات اساسی حوزه غذا، - تغذیه و نظام سلامت است، گفت: به دلیل عدم پیروی از الگوهای غذایی سالم و تغذیه ای، کمبود ریز مغذی ها از جمله کمبود ویتامین D، کلسیم و آهن نیز در کشور شیوع گسترده ای دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر هدایت حسینی گفت: شعار روز جهانی غذا با عنوان our actions are ourfuture 2018 - اقدامات ما آینده را می سازد بر اقدامات مؤثر و همکاری سازنده برای بهبود وضعیت غذا و تغذیه، تأکید دارد و خواستار ریشه کنی گرسنگی از جهان تا سال 1410 است.

وی افزود: در حال حاضر عدالت در توزیع مواد غذایی در جهان یکی از مهم ترین موضوعاتی است که مورد توجه است؛ در حالی که 820 میلیون نفر در جهان دچار سوء تغذیه هستند؛ همزمان 672 میلیون نفر دچار چاقی و 1.

3 میلیارد نفر دچار اضافه وزن هستند.

عدالت در توزیع مواد غذایی، توجه به منابع جدید غذایی جهت تأمین نیازهای مصرف کنندگان، همکاری مؤثر در ریشه کنی گرسنگی و توسعه مصرف غذاهای سالم و مغذی برای جمعیت ساکن در زمین از مهم ترین اهدافی است که باید در بهبود وضعیت غذا و تغذیه جهان در نظر داشت.

به گفته رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، سرمایه گذاری برای رفع گرسنگی و سوء تغذیه در جهان نقش مؤثری در بهب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع گسترده کمبود ریزمغذی ها در کشور/ لزوم ترویج غذاهای سالم سنتی

شیوع گسترده کمبود ریزمغذی ها در کشور/ لزوم ترویج غذاهای سالم سنتی