مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 12:152018-10-16پزشكي

روند رو به رشد گرسنگی در جهان/ تهدید سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن


رییس سازمان ضمن اشاره به روند رو به رشد گرسنگی در جهان و سوء تغذیه مزمن یک میلیارد تن در دنیا، در عین حال نسبت به سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن و الگوهای غذایی ناسالم هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر غلامرضا اصغری - رییس سازمان غذا و دارو در پیامی، 24 مهرماه( 16 اکتبر) روز جهانی غذا را به همه دست اندرکاران حوزه غذا از مزرعه تا سفره تبریک گفته و ضمن پاسداشت خدمات فعالان این حوزه در این خصوص نکاتی را یادآور شد.

در پیام دکتر غلامرضا اصغری آمده است: 24 مهرماه مصادف با 16 اکتبر و سالروز تاسیس سازمان جهانی فائو دیریست که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز جهانی غذا گرامی داشته می شود و نظر به اهمیت، اولویت و تقدم غذا بر همه مولفه های موثر بر سلامت جامعه، این مهم در نظام سلامت ما در قالب هفته ملی غذا مورد توجه قرار گرفته است.

روز جهانی غذا در سال 2018 در حالی با شعار تلاش برای دستیابی به گرسنگی صفر برگزار می شود که گزارش های جهانی حکایت از آن دارد کماکان میزان گرسنگی در سطح جهان رو به افزایش است و جامعه بشری در قرن بیست و یکم، شاهد سوءتغذیه مزمن قریب یک میلیارد نفر انسان است.

جنگ ها، شرایط آب و هوایی ناشی از تغییرات اقلیمی و زیست محیطی، حکمرانی نامطلوب، رکود اقتصادی، خوی استکباری و استث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند رو به رشد گرسنگی در جهان/ تهدید سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن

روند رو به رشد گرسنگی در جهان/ تهدید سوء تغذیه ناشی از چاقی و اضافه وزن