مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 12:152018-10-16پزشكي

انتشار بیش از 80 درصد بیماری های عفونی با «دست های آلوده»


مدیر بخش کنترل عفونت بیمارستان بعثت همدان بهداشت دست را عاملی مهم در جلوگیری از بیماری های عفونی دانست و گفت: بیش از 80 درصد از بیماری های عفونی از طریق دست های آلوده منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکرم دهقان سه شنبه 24 مهر در جشنواره بهداشت دست در بیمارستان بعثت همدان، افزود: بسیاری از بیماری های عفونی در نهایت منجر به مرگ و مقاومت آنتی یوتیک ها می شود که این عامل زنگ خطری برای تمام جهانیان است وی در رابطه با افزایش مقاومت انتی بیوتیک ها اظهار کرد: این عامل به عنوان معضلی جهانی شناخته شده است که دانشمندان مقاومت این آنتی بیوتیک ها را عاملی مهم در پیشرفت بیماری های عفونی می دانند.

دهقان در نمایشی نمادین شستن و ضدعفونی کردن دست ها را آموزش داد و عنوان کرد: چگونگی شستن دست ها با آب و صابون بسیار مهم است چرا که بسیاری از افراد از شستن درست دست ها اطلاعی ندارند.

وی بیان کرد: شست وشو و ضد عفونی کردن دست ها با آب و صابون باید در 20 تا 40 ثانیه انجام گیرد تا دست کاملا از وجود میکروب و ویروس پاک شود.

مدیر بخش کنترل عفونت بیمارستان بعثت همدان با بیان تاریخچه شروع این بیماری خاطرنشان کرد: عفونت در قرن 18 بسیار چشمگیر شد به طوریکه دانشمندان و پزشکان با تحقیقات بسیار این بیماری را کشف و نام آن را تب خونریزی نامیدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار بیش از 80 درصد بیماری های عفونی با «دست های آلوده»

انتشار بیش از 80 درصد بیماری های عفونی با «دست های آلوده»