مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 11:402018-10-16اقتصادي

ممنوعیت های صادراتی محصولات کشاورزی را راهی بیابان می کند


رییس اتاق بازرگانی ایران نسبت به برخی سیاست های اعمال شده در بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: سهم تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی طی سال های گذشته همواره رو به کاهش بوده و از سوی دیگر سیاست گذاری هایی مانند پیمان سپاری ارزی و اعمال ممنوعیت هایی برای برخی محصولات کشاورزی، - آنها را راهی بیابان ها کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامحسین شافعی در جلسه صبحانه کاری امروز با وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراهش اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در کشور کمبود آب بوده که مستقیما با بخش کشاورزی در ارتباط است و گرچه در این زمینه کارهای بسیاری صورت گرفته، اما به تلاش بیشتری نیاز داریم، چرا که بخش کشاورزی جزو بخش های مهم و حیاتی هر کشوری به شمار رفته و این اهمیت در ایران به دلیل دارابودن شرایط خاص اقلیمی و مساله ی امنیت غذایی حائز اهمیت بیشتری است.

وی اضافه کرد: برخلاف شعارهایی که داده می شود برنامه ریزان و تصمیم گیران توجه چندانی به بخش کشاورزی ندارند و شاهد این هستیم که در 10 سال گذشته سیاست گذاران پولی کشور به بخش کشاورزی جفای زیادی کردند، چرا که همواره سهم این بخش از تسهیلات بانکی کاهش یافته است.

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: سهم بخش کشاورزی از تسهیلات بانکی طی سال های 1385 تا 1395 همواره رو به کاهش بوده به گونه ای که در سال 1385 این سهم 14.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت های صادراتی محصولات کشاورزی را راهی بیابان می کند

ممنوعیت های صادراتی محصولات کشاورزی را راهی بیابان می کند