مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 11:052018-10-16فناوري

سونی درصدد استفاده بلاک چین برای مدیریت محتوای دیجیتال


شرکت ژاپنی سونی اعلام کرده است که قصد دارد از فناوری بلاک چین به منظور توسعه یک پلت فرم برای مدیریت محتوای دیجیتالی استفاده کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وب سایت زد دی نت، فناوری بلاک چین که اخیرا نام آن زیاد به گوش می خورد، کاربردهای وسیع و گسترده ای دارد که بیش تر کاربران نام آن را هم زمان با ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده شنیده اند.

اما به گفته شرکت ژاپنی سونی این فناوری نوین و پیچیده کاربرد دیگری نیز دارد و آن نیز توسعه یک پلت فرم به منظور مدیریت حقوق و محتوای دیجیتال (DRM) است.

این غول تکنولوژی اعلام کرده که قصد دارد با بهره گیری از فناوری بلاک چین از محتوای دیجیتالی کاربران نظیر کتاب های الکترونیکی (ای بوک)، موسیقی، فیلم و محتوای واقعیت مجازی محافظت کند تا به رعایت حقوق آن ها در عصر دیجیتالی کمک به سزایی کند.

سونی بر این باور است که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده هم چون بیت کوین تنها یکی از موارد مصرف و کاربرد فناوری بلاک چین است و کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه فناوری قادر خواهند بود با توسعه پلت فرم های متعدد کاربردهای گوناگون آن را نیز توسعه داده و به کاربران امکان بدهند که از قابلیت های جدید و کاربردی آن بهره مند شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سونی درصدد استفاده بلاک چین برای مدیریت محتوای دیجیتال

سونی درصدد استفاده بلاک چین برای مدیریت محتوای دیجیتال