مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 10:452018-10-16اقتصادي

بازی با جان جنگل های مازندران


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: طی پیش بینی های به عمل آمده در سه سال نخست طرح تنفس جنگل، برداشت درختان شکسته و باد افتاده باید ادامه می یافت تا طرح های جایگزین تهیه و به اجرا درآید اما به دستور مسئولان از سال 96 تمامی برداشت ها متوقف شد.

- مجید لطفعلیان در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از بارندگی هایی که اتفاق می افتد، با توجه به درجه هوا و میزان رطوبت به زمین می رسد، اظهار کرد: مقداری از بارانی که به زمین می رسد در همان لایه متوقف می شود؛ در جنگل به دلیل نوع خاک موجود، درصد بیشتری از آب جذب می شود و اگر میزان باران به لحاظ مکانی و شدت، بیش از حد باشد، نمی تواند جذب شود و رواناب به وجود می آید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه هرچه جنگل کمتر، خاک سفت تر و رطوبت قبلی خاک و شیب زمین بیشتر باشد، میزان رواناب افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: سیلاب ها در تاریخ طبیعت پیش از انسان ها وجود داشته و اکنون گاهی شدت بارندگی ها بیش از ظرفیت منابع طبیعی برای جذب و نگه داری آن است که تبدیل به روان آب می شود.

*تبدیل جنگل ها به اراضی و افزایش سیلاب ها لطفعلیان با بیان اینکه قطع کردن درختان جنگل و تبدیل آنها به اراضی کشاورزی و همچنین تبدیل به شهر و روستا و جاده از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی با جان جنگل های مازندران

بازی با جان جنگل های مازندران