مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مهر 1397 ساعت 09:552018-10-16سياسي

مریخ جای ما نیست!


چند سالی است که از پیشنهاد برنامه مارس وان یا سفر بی بازگشت به مریخ از طرف یک شرکت هلندی به همین نام می گذرد و عده بسیاری از جمله از ایران داوطلب این سفر شده اند بدون آنکه مطالعه و درک عمیقی درباره آن داشته باشند.

- چند سالی است که از پیشنهاد "برنامه مارس وان" یا سفر بی بازگشت به مریخ از طرف یک شرکت هلندی به همین نام می گذرد و عده بسیاری از جمله از ایران داوطلب این سفر شده اند بدون آنکه مطالعه و درک عمیقی درباره آن داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این که شرایط مریخ نسبت به دیگر سیارات ظاهرا بهتر است و ما توانایی ساخت سامانه های فضایی برای سفر به مریخ را داریم دلیل کافی برای انجام سفر یک سویه به مریخ نیست.

حتی اینکه برخی معتقدند با ساخت سازه های نفوذناپذیر و ایجاد جو، گرم نگه داشتن محیط، بتوانیم مریخ را زمینی سازی و قابل سکونت کنیم، بیشتر یک نظریه رویایی است تا واقع گرایی.

این گروه بطور مثال می گویند می توانیم در سازه های زیستی غیرقابل نفوذ، گلخانه هایی برای پرورش گیاهان بسازیم و خوراک مان را تامین کنیم.

اما ما هنوز بطور دقیق نمی دانیم آیا خاک مریخ توانایی لازم برای رشد گیاهان را دارد یا خیر.

در پاسخ به سوالاتی مانند تامین اکسیژن، محافظت از پرتوهای خورشید و شهاب ها، تامین انرژی و برق و غیره راه حل هایی ارائه می دهند اما سوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مریخ جای ما نیست!

مریخ جای ما نیست!