مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 19:202018-10-15سياسي

تقدس در موزه از نگاه موزه شناسان


در تعریف جدید موزه داری که سال اینده در اجلاس ایکوم مطرح می شود امیدواریم با خصوصیاتی کشوری مانند ایران با تنوع های اقلیمی و فرهنگی هماهنگ تر باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با توافق ایکوم جهانی و براساس توافق نامه 2016 در میلان قرارِ برگزاری مجمع ادواری ایکوفوم 2018 در تهران تصویب می شود و دوشنبه 23 مهر جاری آیین گشایش چهل و یکمین سمپوزیوم جهانی ایکوفوم در موزه ملی ایران برگزار و کار این اجلاس برای پنج روز با عنوان موزه شناسی و مکان های مقدس در تهران در حال برگزاری است.

سید احمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران در این زمینه به ایسنا می گوید: براساس توافق ایکوم 2016 در میلان ایتالیا، قرار شد مجمع ادواری ایکوفوم که بخش موزه شناسی ایکوم است در تهران برگزار شد، این اتفاق در سال 2017 در پاریس قطعی شد و اقدامات آن به مرور انجام شد ، اما مسائل پیش امده در گذشته شرایط سخت تری را برای برگزاری این مساله ایجاد کرد، اما به هر حال ایکوم از برگزاری این اجلاس در تهران پشتیبانی کرد و در نهایت این اجلاس یک بخش مجمع ادواری ایکوفوم و بخش عمده ای شامل کارگاه و سخنرانی برگزار می شود.

او با بیان این که سخنرانی ها با رویکرد موزه و تقدس در طول کارگاه برگزاری می شود، افزود: این عنوان نه فقط برای مسلمانان و شیعیان که برای سایر ادیان توحیدی و سایر ساکنان نیز باعث ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقدس در موزه از نگاه موزه شناسان

تقدس در موزه از نگاه موزه شناسان