مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 12:402018-10-15اقتصادي

ازدواج هایی که قربانی می گیرد


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ازدواج های فامیلی و جدی نگرفتن مشاوره های پیش از ازدواج باعث بالارفتن درصد نرخ نابینایی در استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمیله رضازاده، امروز 23 مهر، به مناسبت 24 مهر، روز عصای سفید، اظهار کرد: متوسط نرخ معلولیت نابینایی در کشور 17.

7 در هر 10 هزار نفر است که این نرخ در خراسان جنوبی بیش از دو برابر متوسط کشوری است و این استان رتبه ششم را از نظر فراوانی معلولیت دارد.

وی افزود: علت این درصد بالا، ازدواج های فامیلی و جدی نگرفتن مشاوره های پیش از ازدواج است و مقابله با این موارد اهمیت مشاوره های ژنتیک را بیشتر می کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی به وجود 2811 نابینا و کم بینا در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: بیرجند با 724 نفر بیشترین و خوسف با 50 نفر کمترین تعداد نابینا و کم بینا را دارد.

رضازاده با اشاره به خدمات اداره کل بهزیستی در بخش های مختلف فرهنگی، درمانی و اجتماعی نابینایان و کم بینایان، تصریح کرد: اعطای جهیزیه، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان، پرداخت شهریه دانشجویان و کمک هزینه تشویقی به دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه های دولتی، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب این دانشجویان از جمله این خدمات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج هایی که قربانی می گیرد

ازدواج هایی که قربانی می گیرد