مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 11:552018-10-15اقتصادي

اوپک موفق می شود بازار نفت را آرام کند؟


دبیرکل اوپک به تازگی در یک کنفرانس انرژی اعلام کرد بازار نفت به خوبی تامین و متعادل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با این حال فعالان بازار نفت هفته هاست که درباره تامین بودن و متعادل بودن بازار دیدگاهی خلاف نظر اوپک را دارند و معتقدند بازار دچار کمبود عرضه نفت است و با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران تا سه هفته آینده و ادامه کاهش تولید توقف ناپذیر ونزوئلا، محدودتر خواهد شد.

با وجود تضمین از سوی کارشناسان و مقامات نفتی مبنی بر اینکه هیچ گونه کمبود عرضه وجود ندارد، عامل وحشت همان طور که ایان تیلور، رییس ویتول از آن یاد می کند تا به امروز عوامل بنیادین را تحت الشعاع قرار داده و بازار نفت را هیجانی تر از معمول کرده است.

محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک تلاش کرد هراس بازارها را آرام کند و در کنفرانس نفت و پول لندن اظهار کرد: نفت زیادی برای عرضه وجود دارد؛ روسیه و عربستان سعودی طبق وعده ای که در ماه ژوئن داده بودند، به میزان عرضه خود اضافه می کنند و عربستان سعودی که بزرگ ترین تولیدکننده اوپک است، حتی یک مشتری را نیز رد نکرده است.

سخنرانی بارکیندو با انتشار گزارش بازار نفت ماهانه اوپک هم زمان شد که نشان داد عربستان سعودی در ماه میلادی گذشته 108 هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کرده و آن را به 10.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوپک موفق می شود بازار نفت را آرام کند؟

اوپک موفق می شود بازار نفت را آرام کند؟