مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مهر 1397 ساعت 09:402018-10-15سياسي

اگر فقط یک روز چشمانمان نبیند...


اگر بخواهیم فقط یک روز را بدون باز کردن چشمهایمان شروع کنیم قطعاً انجام ساده ترین کارها برایمان سخت و شاید هم امکان ناپذیر می شود؛ اگرچه تصورش سخت است اما می شود آن روز را تصور کرد همان روزی که روز «عصای سفید» نام گرفته است.

- اگر بخواهیم فقط یک روز را بدون باز کردن چشمهایمان شروع کنیم قطعاً انجام ساده ترین کارها برایمان سخت و شاید هم امکان ناپذیر می شود؛ اگرچه تصورش سخت است اما می شود آن روز را تصور کرد همان روزی که روز عصای سفید نام گرفته است.

مقصود از این روایت نه برانگیختن حس ترحم نسبت به یک نابیناست و نه ایجاد خراش بر احساسات، مقصود این است که اگر کاسبیم راه کم توان یا نابینایی را در پیاده رو سد نکنیم؛ اگر مسئولیم در نهاد زیر نظرمان به مناسب سازی دقت کنیم؛ اگر سوار بر خودرویی هستیم مواظب عصاهای سفید باشیم و هر جای دیگری که هستیم بدانیم هر کسی با هر شرایطی برای حضور در این جامعه حق دارد و رفتار ما نباید باعث طرد کسی شود.

با توجه به این مهم و به مناسبت روز جهانی عصای سفید که 23 مهرماه به آن اختصاص داده شده است با یک کم بینا گفت و گو کردیم؛ سمانه حاصلی دانشجوی مددکاری دانشگاه خوارزمی است و از زندگی با عصای سفید می گوید.

حاصلی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا می گوید: چشم ها از جمله مهمترین راه های برقراری ارتباط است و این چشم ها ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر فقط یک روز چشمانمان نبیند...

اگر فقط یک روز چشمانمان نبیند...