مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1397 ساعت 09:352018-10-14پزشكي

ریشه کنی بیماری تراخم در ایران/هشدار به بیماران دیابتی


دبیر اجرایی سمینار بزرگداشت روز جهانی بینایی با اشاره به برخی از آمارهای جهانی نابینایی و کم بینایی، از نهایی شدن طرح غربالگری با هدف کاهش عوارض و تهدیدهای نابینایی ناشی از بیماری دیابت در سطح کشور به کمک اداره سلامت چشم وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت خبر داد.

- دکتر ساره صافی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دومین پنجشنبه اکتبر هر سال در سراسر جهان برنامه هایی به مناسبت روز جهانی بینایی برگزار می شود.

در راستای همین پویش بین المللی، روز جهانی بینایی امسال که با شعار مراقبت از چشم در همه جا نامگذاری شده توسط مرکز تحقیقات چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان همکار سازمان بهداشت جهانی در حوزه سلامت بینایی، برگزار شد.

آمارهای جهانی مربوط به نابینایی و کم بینایی وی با بیان اینکه بر اساس گزارش آژانس بین المللی پیشگیری از نابینایی حدود 253 میلیون نفر در دنیا به درجات مختلفی از کم بینایی مبتلا هستند، عنوان کرد: از این میان برخی مبتلا به نابینایی و بقیه مبتلا به کم بینایی متوسط یا شدید هستند که از این تعداد 55 درصد خانم و 45 درصد آقا هستند.

هشدار به بیماران دیابتی وی با بیان اینکه عیوب انکساری با استفاده از یک عینک ساده به راحتی قابل برطرف شدن است، گفت: از دلایل دیگر می توان به کاتاراکت (آب مروارید) اشاره کرد که ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه کنی بیماری تراخم در ایران/هشدار به بیماران دیابتی

ریشه کنی بیماری تراخم در ایران/هشدار به بیماران دیابتی