مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مهر 1397 ساعت 00:202018-10-13اقتصادي

برق پرمصرف ها از کی گران می شود؟


مدتی است که زمزمه افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف از سوی دولت و مجلس مطرح شده و علی رغم اینکه قرار بود تاکنون تعیین تکلیف شود، هنوز به نتیجه نرسیده و منتظر اخذ مجوزهای لازم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش موضوع افزایش تعرفه برق از سوی وزارت نیرو به مجلس پیشنهاد شد و در حال حاضر نیز این مساله در کمیسیون های مختلف مجلس در حال نقد و بررسی است تا بر اساس گفته های سخنگوی صنعت برق، پرمصرف ها از ترس میزان جریمه مجبور به اعمال مدیریت مصرف برق شوند.

در همین رابطه رضا اردکانیان - وزیر نیرو - چندی پیش اعلام کرد که تعرفه مناسبی برای پرمصرف های آب و برق به دولت ارائه می کنیم؛ چراکه حدود 80 درصد مصرف کنندگان برق در حد الگوی تعریف شده یا زیر آن مصرف می کنند و هیچ مشکلی ندارند ولی درهمین شرایط پرمصرف هایی داریم که نباید از تعرفه های پایین برخوردار باشند؛ بنابراین اصلاح قیمت به عنوان یک ابزار برای اصلاح روند پرمصرف ها کمک کننده خواهد بود.

وی درباره اهمیت اصلاح قیمت گفت: قیمت ها در بخش آب و برق باید اصلاح شوند و با توجه به اعلام سازمان حسابرسی و برنامه و بودجه که ناظر بر وزارت نیرو هستند، قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق را 100 تومان عنوان کردند که این عدد به نسبت آنچه در نظر وزارت نیرو قرار دارد، بسیار متفاوت است اما ما موظف به قبول این عدد هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق پرمصرف ها از کی گران می شود؟

برق پرمصرف ها از کی گران می شود؟