مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مهر 1397 ساعت 00:302018-10-10سياسي

برخی آثار تاریخی مازندران به گردشگران معرفی نمی شود


عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه گردشگری میراث، ثروتی ناشناخته در مازندران است، گفت: حفظ مناطق تاریخی و بکر با داشتن دانش گردشگری و آگاهی جامعه محلی امکان پذیر است.

- محمدحسن ذال در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در حوزه گردشگری در این استان، جاذبه های فراوانی در مازندران وجود دارد که هنوز خام و طبعیت محور است، اظهار کرد: از آنجایی که آثار تاریخی در این استان تکرار شدنی نیست، باید از آنها به درست بهره برد.

وی با اشاره به اینکه برخی از منابع تاریخی در این استان، به دلیل بکر بودن به گردشگران معرفی نمی شود، تصریح کرد: مهم ترین راهکار برای حفظ میراث، دانش محور کردن گردشگران و آگاهی جامعه محلی است و در مرحله بعدی، تبلیغات در مورد محل تاریخی که برای بازدید گردشگران در نظر گرفته شد در اولویت قرار دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: توزیع منطقی و درست گردشگرانی که وارد استان می شوند، بهترین راهکار برای حفظ پایداری منابع و توزیع سود اقتصاد گردشگری است تا از آن چهره ای زیباتر در مازندران ساخته شود.

وی افزود: جاذبه های میراث در مازندران و در حوزه گردشگری هنوز به خوبی شناخته شده نیست بنابراین برای جذب بیشتر گردشگر در این استان باید در اولویت مدیران قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی آثار تاریخی مازندران به گردشگران معرفی نمی شود

برخی آثار تاریخی مازندران به گردشگران معرفی نمی شود