مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مهر 1397 ساعت 14:512018-10-08بين الملل

تاکید ترکیه بر تفتیش کنسولگری عربستان در استانبول


دولت ترکیه ضمن احضار مجدد سفیر ریاض در این کشور، خواستار تفتیش کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) برای دومین بار طی هفته اخیر، سفیر عربستان سعودی را برای توضیح درباره ناپدید شدن جمال خاشقچی فعال رسانه ای ضد سعودی، احضار کرد.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح وزارت خارجه ترکیه بعد از احضار مجدد سفیر ریاض در آنکارا، از آن ها خواست که ساختمان کنسولگری این کشور در استانبول را تفتیش کنند.

دولت ترکیه همچنین از دیپلمات های سعودی خواستند که نهایت همکاری را با نیرو های امنیتی در تحقیقات برای مشخص شدن عاقبت خاشقچی انجام دهند.

روزنامه نگار و منتقد معروف سعودی از چهارشنبه هفته گذشته که برای انجام کار های اداری مروبط به ازدواجش وارد کنسولگری سعودی در استانبول شده، ناپدید شده است.

خانم خدیجه ارزو ، نامزد خاشقچی که او را تا در ورودی کنسولگری همراهی کرده، در گفتگو با چند رسانه تأکید کرده است که نامزدش ساختمان کنسولگری را ترک نکرده و ادعا های مقام های سعودی مبنی بر خروج از کنسولگری صحت ندارد.

تداوم گمانه زنی ها از سرنوشت خاشقچی رسما پای دولت ترکیه را به این پرونده باز کرد و دادستانی کل این کشور بعد از ظهر شنبه (14 مهر) اعلام کرد که برای مشخص شدن وضعیت این منتقد سع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید ترکیه بر تفتیش کنسولگری عربستان در استانبول

تاکید ترکیه بر تفتیش کنسولگری عربستان در استانبول