مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مهر 1397 ساعت 12:002018-10-08سياسي

روا نیست زائران اربعین در مرزها دچار مشکل باشند


برخی معتقدند تعداد موکب ها در مسیر نجف به کربلا بیش از حد نیاز است، بنابراین لازم است تعدادی از این مواکب در مرزها مستقر شده و خدمات رسانی لازم را به زوار اربعین انجام دهند.

- آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: برخی معتقدند تعداد موکب ها در مسیر نجف به کربلا بیش از حد نیاز است، بنابراین لازم است تعدادی از این مواکب در مرزها مستقر شده و خدمات رسانی لازم را به زوار اربعین انجام دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار دست اندرکاران کمیته فرهنگی ستاد اربعین، از عاشورا و اربعین به عنوان رمز بقای شیعه یاد کرد و گفت: مذاهب دیگر چنین سرمایه گرانسنگی در اختیار ندارند، دشمنان، معاندان و بدخواهان هر چه تلاش کنند نمی توانند جلوی عاشورا و اربعین را بگیرند.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری و درست از این ظرفیت، توجه به جنبه های فرهنگی اربعین را مهم قلمداد کرد و افزود: باید فلسفه زیارت ائمه(ع) را برای مردم تبیین کرد؛ اربعین باید یک کلاس معرفت افزایی باشد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اربعین ظرفیت زیادی دارد و نباید به کارها و برنامه هایی که در سالیان گذشته انجام شده، بسنده کرد، گفت: هر سال باید با خلاقیت و ابتکارات جدید، برنامه های بهتری برای شرکت کنندگان در این مراسم باشکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روا نیست زائران اربعین در مرزها دچار مشکل باشند

روا نیست زائران اربعین در مرزها دچار مشکل باشند