مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مهر 1397 ساعت 16:102018-10-07پزشكي

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدیدی برای چهارمحال و بختیاری


مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مجاور در شهرهای نجف آباد و فلاورجان مشاهده شد، گفت: - چهارمحال و بختیاری به شدت در معرض خطر قرار دارد که لازم است پست های قرنطینه ای در استان فعال شوند و از رفت و آمدهای بدون گواهی دامپزشکی خود داری شود، چون احتمال درگیر شدن با توجه به شرایط فعلی برای استان وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسینعلی سلطانی 15 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی خدمات متنوع و گسترده ای را از لحاظ بهداشت و ارتقای سلامت جامعه به مردم ارائه می کند و وظیفه حفظ و نگهداری از سرمایه های دامی بر عهده دامپزشکی بوده که این اداره کل از لحاظ سلامت اقتصاد جامعه نقش موثری را ایفا می کند.

وی افزود: دامپزشکی پایه و اساس بهداشت جامعه است و یکی از مصداق های مهم آن، پیشگیری از بیماری های مشترک میان انسان و دام است که 832 عامل معادل حدود 50 درصد از بیماری ها، عامل مشترک میان انسان و دام است.

سلطانی گفت: تأمین سلامت و امنیت غذایی دیگر اصل مهم در مواد غذایی با منشأ دامی است که با نظارت و کنترل دامپزشکی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی روزانه بر کشتارگاه های دام و طیور و مراکز تولید، توزیع، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی زیر ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدیدی برای چهارمحال و بختیاری

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تهدیدی برای چهارمحال و بختیاری