مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مهر 1397 ساعت 08:302018-10-06سياسي

خاطراتی از یک خلبان اسیر


به خانواده من اعلام کردند که مفقودالاثر است.

ولی خانواده من باور نمی کردند چون در اوایل جنگ حرف های بسیار ضد و نقیضی از افرادی که شهید یا اسیر شده بودند شنیده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرحوم سرتیپ خلبان آزاده اسدالله اکبری فراهانی در بهمن ماه سال 1329 در بهشهر متولد شد.

وی از آن پس، زندگی اش را به دلیل شغل پدرش در بسیاری از شهرهای ایران چون نکا، بروجرد، خرم آباد و اصفهان گذراند و از شروع تحصیلات متوسطه به بعد در تهران اقامت گزیدند.

پدر او در ژاندارمری کار می کرد.

اکبری پس از اتمام دبیرستان وارد به دلیل علاقه به فن خلبانی وارد دانشکده خلبانی نیروی هوایی شد و با گذراندن امتحانات و معاینات پزشکی سخت، به رویای پرواز نزدیک شد.

پروازهای ابتدایی را در پایگاه قلعه مرغی تهران انجام داد و پس از گذراندن دوره های مقدماتی پرواز، در سال 1349 برای تعلیمات خلبانی پیشرفته به کشور آمریکا اعزام و در پایگاه لکلند واقع در ایالت تگزاس، امتحانات زبان و پرواز را گذراند و به پایگاه هوایی ویلیام واقع در ایالت آریزونا منتقل شد.

با استعدادی که داشت آن دوره را در زمان یک سال به پایان رساند و در مهر ماه سال 1350 به ایران بازگشت و با درجه ستوان دومی به پایگاه سوم شکاری همدان (پایگاه شهید نوژه) در گردان 21 شکاری پیوست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خاطراتی از یک خلبان اسیر

خاطراتی از یک خلبان اسیر