مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مهر 1397 ساعت 11:352018-10-04پزشكي

مصرف بالای ماهی دودی خطر شیوع سرطان در گیلان را افزایش می دهد


معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان عادات بد غذایی را یکی از علل موثر بروز سرطان خواند و گفت: مصرف بالای ماهی های دودی خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش را در این استان افزایش می دهد.

- دکتر داودی در گفت وگو با ایسنا- با اشاره به علائم سرطان اظهار کرد: بروز هر گونه توده ناگهانی و خونریزی های مزمن از اندام های دستگاه گوارشی و .

از نشانه های ابتلا به سرطان است.

وی با بیان اینکه سرطان بر حسب جنسیت در استان گیلان متفاوت است گفت: سرطان سینه در زنان و سرطان معده در مردان از شایع ترین نوع سرطان ها در این استان است.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه سونامی سرطان در گیلان نداریم تصریح کرد: گیلان استانی سالمند است و 13.

2 جمعیت استان را گروه سنی 60 به بالا تشکیل می دهند و طبیعتا مقتضی این سن نارضایتی های عمومی و بروز سرطان ها را در پی خواهد داشت.

داودی با بیان اینکه شاخص سرطان براساس دستورالعمل سازمان جهانی بهداشتی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت محاسبه می شود افزود: در گیلان به ازای هر 100 هزار نفر 136 نفر سالانه به سرطان مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه گیلان از نظر شیوع ابتلا به سرطان براساس هر 100 هزار نفر جمعیت از میانگین کشوری پایین تر است، یادآور شد: میانگین کشوری ابتلا به سرطان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت 145 نفر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف بالای ماهی دودی خطر شیوع سرطان در گیلان را افزایش می دهد

مصرف بالای ماهی دودی خطر شیوع سرطان در گیلان را افزایش می دهد