مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مهر 1397 ساعت 16:052018-10-02اقتصادي

اجرای طرح جنگل کاری در 25 هزار هکتار از اراضی کشور


رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تا پایان سال جاری موظف هستیم 25 هزار هکتار از اراضی کشور را از محل صندوق توسعه ملی درختکاری کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا خلیل آقایی در سیزدهمین همایش ملی علوم و مهندسی آبخیزداری و سومین همایش ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در اردبیل با اشاره به اینکه امروز بارقه های امید در حوزه آبخیزداری دیده می شود، اظهارکرد: با هماهنگی استان ها توانستیم از استانداری ها 400 میلیون تومان جذب این حوزه کنیم بطوری که امروز بیش یک هزار میلیارد تومان در دستمان پول داریم که باید در این حوزه کار شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه گفت: صیانت و حفاظت از جنگل های کشور امری ضروری بود و مشارکت همگانی را می طلبد بطوری که در حرف و سخنرانی همه ما افراد آگاه و مطلع به نظر می رسیم ولی در عمل نتواستیم موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه زراعت چوب امروز بالاتر از زراعت شالی است،اظهارکرد: تا یک سال گذشته از جنگل ها برای چوب بهره برداری می شد که این اتفاق امسال ممنوع اعلام شد.

آقایی اضافه کرد: پوشش گیاهی تولید آب می کند و هرجا جنگل و پوشش گیاهی داشته ایم درآن منطقه بارندگی زیادتر بوده و لازم است در کشور به صورت کارشناسی به موضوع درختکاری بپردازیم تا از فرسایش خاک جلوگیری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح جنگل کاری در 25 هزار هکتار از اراضی کشور

اجرای طرح جنگل کاری در 25 هزار هکتار از اراضی کشور