مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مهر 1397 ساعت 09:402018-09-30پزشكي

رشد شاخص زایمان های بهداشتی در سیستان و بلوچستان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با اجرای طرح تحول سلامت و حمایت های ویژه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه ترویج زایمانهای مراقبت شده و طبیعی، - شاخص زایمان های بهداشتی در استان رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: با توجه به اینکه یکی از علل عمده مرگ نوزادان ابتلا به عفونت هاست، لذا به منظور کاهش عفونت در نوزادان اقدامات و مداخلاتی نظیر ارتقای برنامه های کنترل عفونت در سطح یک در حال پیگیری و اجراست.

وی اظهار کرد: رشد 93 درصدی زایمان های بهداشتی و کاهش زایمان در منزل در سیستان وبلوچستان یکی از ثمرات طرح تحول سلامت بوده است.

وی ادامه داد : در حال حاضر با اجرای برنامه های محوری پیشگیری از مرگ مادران ونوزادان خوشبختانه پوشش مراقبت 5-3 روزگی نوزادان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از 38.

9 درصد در سال 94 به 76.

7 درصد در سال 96 افزایش یافته است .

معاون بهداشتی دانشگاه خاطر نشان کرد: با عنایت به غربالگری علائم خطر نوزادی مثل زردی و بررسی از نظر موفقیت در امر تغذیه نوزاد با شیر مادر لازم است، مداخلات لازم در خصوص ارتقاء کمی و کیفی مراقبت های نوزادان ادامه یابد و همچنین مشاورین شیردهی، مراقبین سلامت و بهورزان در کلیه سطوح داخل و خارج بیمارستانی ، خدمات مشاوره و آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد شاخص زایمان های بهداشتی در سیستان و بلوچستان

رشد شاخص زایمان های بهداشتی در سیستان و بلوچستان