مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مهر 1397 ساعت 08:302018-09-30بين الملل

زنگ ها برای نجات برجام به صدا در آمد


چند روز بعد از نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در نیویورک، مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی از رونمایی سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری میان ایران و اروپا تا قبل از 13 آبان خبر دادند.

- چند روز بعد از نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 در نیویورک، مقامات ارشد دستگاه دیپلماسی از رونمایی سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری میان ایران و اروپا تا قبل از 13 آبان خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه در گفت وگویی اظهار کرد: حداقل 7 بانک مرکزی اروپایی توافق کرده اند که یک راهکار ویژه مالی را برای ارتباط با ایران ایجاد کنند، راهکاری که قرار است در آینده به موسسه ای تبدیل شود که خود اروپایی ها را نجات دهد.

وی گفت: آنچه که به مساله ایران مربوط است، در آینده ای نزدیک انجام می شود، اما آنچه که آنها می خواهند که فراتر از ایران بتواند کار کند، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز روز جمعه در نیویورک اعلام کرد که بر اساس مذاکراتی که با اروپایی ها انجام شده است، سازوکارهای تبادل بانکی و تجاری با ایران تا شروع دور دوم تحریم های آمریکا در 13 آبان اجرایی خواهد شد.

فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در گفت وگویی بعد از نشست وزیران خارجه ایران و 1+4 گفت: راهکار ویژه مالی فق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ ها برای نجات برجام به صدا در آمد

زنگ ها برای نجات برجام به صدا در آمد