مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مهر 1397 ساعت 13:452018-09-28بين الملل

رزمایش مشترک هوایی آمریکا-ژاپن بر فراز دریای چین شرقی


ارتش ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد، نیروی هوایی ژاپن با بمب افکن استراتژیک B-52 نیروی هوایی آمریکا مانور هوایی مشترکی را بر فراز دریای چین شرقی و دریای ژاپن انجام داده است.

- تصویری تزیینی از دریای چین جنوبی ارتش ژاپن امروز (جمعه) اعلام کرد، نیروی هوایی ژاپن با بمب افکن استراتژیک B-52 نیروی هوایی آمریکا مانور هوایی مشترکی را بر فراز دریای چین شرقی و دریای ژاپن انجام داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه ارتش ژاپن آمده است: نیروی هوایی ژاپن و آمریکا رزمایش مشترک آموزشی هوایی را بر فراز این دو دریا انجام داده اند.

این رزمایش مشترک آموزشی با هدف تقویت ظرفیت های مشترک دو کشور و ارتقای مهارت های تاکتیکی صورت گرفته است.

براساس این بیانیه، این مانور مشترک نظامی روز پنجشنبه برگزار شد و در آن 14 فروند اف-15 و دو فروند اف-2 از نیروی هوایی ژاپن و یک فروند بمب افکن استراتژیک B-52 نیروی هوایی ارتش آمریکا در آن حضور داشتند.

ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن به این مساله اشاره کرد که این رزمایش مشترک با هدف تقویت همکاری ژاپن با آمریکا انجام شده است.

این نخستین باری است که آمریکا و ژاپن رزمایش مشترک را برای فراز دریای چین شرقی انجام می دهند؛ این منطقه مورد مناقشه چین و ژاپن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش مشترک هوایی آمریکا-ژاپن بر فراز دریای چین شرقی

رزمایش مشترک هوایی آمریکا-ژاپن بر فراز دریای چین شرقی