مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 18:452018-09-26سياسي

دانایی که به توسعه منجر نشود، بود و نبودش فرقی نمی کند


یک اقتصاددان با بیان اینکه وقتی دانایی وارد تولید شود بازدهی را صعودی می کند گفت که در فضای انقلاب دانایی بازدهی ها نه به صورت تصاعدی بلکه به صورت نمایی رخ می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرشاد مومنی عصر امروز (چهارم مهر) در همایش اقتصاد ملی و پیچیدگی اقتصادی با بیان اینکه ما خلق کننده اندیشه های بزرگ در ساحت مسائل علوم انسانی نیستیم، گفت: چون مسائل ما جدید است باید بدانیم علت مطرح شدن این مباحث فلسفی در جوامع غربی چه بوده و نسبت ما با این مسائل چیست، چراکه در غیر این صورت دچار مسائل کلیشه ای خواهیم شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علامه با بیان اینکه وقتی دانایی وارد تولید شود بازدهی را صعودی می کند، گفت: در فضای انقلاب دانایی بازدهی ها نه به صورت تصاعدی بلکه به صورت نمایی رخ خواهد داد که از این جهت یک نقطه عطف در تاریخ است، اما اگر برخورد فعالی با این انقلاب نداشته باشیم، قطعا آسیب خواهیم دید.

او در ادامه با تاکید بر اینکه مساله اصلی در قرن 21 مساله نابرابری های ناموجه است، اظهار کرد: در موج اول انقلاب صنعتی نسبت بنیه تولید سرانه موفقترین کشور از نظر اقتصادی به ضعیف ترین کشور سه به یک بوده، اما این روند در اواخر همان دوره به 400 به یک می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانایی که به توسعه منجر نشود، بود و نبودش فرقی نمی کند

دانایی که به توسعه منجر نشود، بود و نبودش فرقی نمی کند