مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 17:202018-09-26اقتصادي

بازار نفت این بار ضربه سنگین تری از تحریم های آمریکا خواهد خورد


باب دادلی، مدیرعامل شرکت BP در اظهاراتی گفت: تحریم های جدید آمریکا علیه صادرات نفت ایران در مقایسه با دور قبلی تحریم ها، احتمالا فشار بیشتری به بازار نفت وارد خواهد کرد و باعث نوسان تا پایان سال خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، باب دادلی در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: عملکرد سیستم مالی جهان به معنای آن است که تحریم های آمریکا موانعی برای مشتریان ایران ایجاد خواهد کرد.

خریداران از سوی هند، چین و ژاپن احتمالا با مشکلاتی از جمله عدم دسترسی به نفت کش ها و بیمه مورد نیاز برای حمل نفت ایران مواجه خواهند شد.

با وجود این که تحریم ها علیه صادرات نفت ایران در چهارم نوامبر آغاز می شود، اما عرضه نفت ایران به بازار تحت فشار آمریکا کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل BP گفت: از دست رفتن صادرات نفت ایران ممکن است باعث نوسان شدید قیمت ها و صعود نفت به 100 دلار در هر بشکه شود که در چهار سال گذشته بی سابقه خواهد بود.

دادلی گفت: ترجیح می دهم تصور کنم چنین اتفاقی روی نخواهد داد، اما ابهامات و نوسان زیادی در یک ماه آینده وجود خواهد داشت.

نفت برنت به دلیل نگرانی ها نسبت به تحریم های آمریکا و امتناع اوپک از افزایش فوری تولید، روز سه شنبه در بازار لندن نزدیک به مرز 82 دلار در هر بشکه معامله شد که بالاترین قیمت در چهار سال گذشته بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار نفت این بار ضربه سنگین تری از تحریم های آمریکا خواهد خورد

بازار نفت این بار ضربه سنگین تری از تحریم های آمریکا خواهد خورد