مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 12:452018-09-26اقتصادي

چشم برنج کاران به دست دولت است


بر اساس نظر کارشناسان کشاورزی، کشت دوم برنج به دلیل همزمانی با رشد نسل سوم کرم ساقه خوار و استفاده از سموم بسیار فراوان به هیچ عنوان توصیه نمی شود چرا که علاوه بر بیماری های فراوان از جمله انواع سرطان ها، - هزینه تمام شده برای کشاورز را نیز افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با وارد شدن برنج رتون (دوباره نوج) و کشت دوم برنج به بازار، قیمت انواع برنج از جمله طارم محلی در شالیکوبی های مازندران به ازای هر کیلوگرم باید افزایش قیمت پیدا می کرد؛ این درحالی است که قیمت پارسال و امسال برنج تغییری نداشته و فقط هزینه های بالا برای کشاورز را به همراه آورد.

محمدباقر ابراهیمی نائب رییس اتحادیه شالیکوبی و تولیدکنندگان مازندران در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که امسال کشاورزان با توجه به هزینه های بالا سود زیادی نداشتند، اظهار کرد: اگر تولید در هر هکتار یا هر کیلوگرم برنج را در نظر بگیریم؛ نزدیک به 6 هزار تومان هزینه تولید برنج است و سرانه تولید هر کشاورز هم در مازندران و گیلان 7 هزار مترمربع زمین است که البته این مقدار هم باید کمتر باشد.

وی تصریح کرد: ما از هر هکتار 2 تا 2.

5 تن برنج با هزینه تولید 6 هزار تومان برداشت می کنیم، همان برنج اگر با قیمت 10 هزار تومان فروخته شود، پس یک کشاورز 10 میلیون تومان در سال دریافتی ندارد، با این حال آیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم برنج کاران به دست دولت است

چشم برنج کاران به دست دولت است