مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 12:002018-09-26اقتصادي

صادرات 90 درصد بیشتر شد؛ گوجه و رب رکورد شکست


در حالی که قیمت گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی در بازار افزایش یافته و در برخی میوه فروشی ها به کیلویی 8000 تومان هم رسیده و هر قوطی رب نیز 16 هزار تومان فروخته می شود، - آمار صادرات نشان می دهد که در پنج ماهه امسال بیش از 87 درصد صادرات گوجه افزایش یافته که به گفته اتحادیه های صنفی عامل گرانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قیمت گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی در بازار مصرف طی هفته ها و ماه اخیر افزایش چند برابری نسبت به گذشته پیدا کرده است که به گفته اسدالله کارگر - رییس اتحادیه فروشندگان میوه - افزایش صادرات این محصول در کنار افزایش تقاضای داخلی آن از سوی کارخانه ها عامل گرانی آن بوده و این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی با وجود پیگیری های خبرنگار ایسنا در این زمینه پاسخگو نبودند.

براساس آمار رسمی منتشر شده طی پنج ماهه نخست امسال بالغ بر 354 هزار تن گوجه فرنگی به ارزشی بالغ بر 180 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است که از نظر وزنی 87.

3 درصد و از نظر ارزشی 65.

82 درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته بوده است.

این افزایش صادرات که طبیعتا در پی افزایش چند برابری نرخ ارز اتفاق افتاده در حالی به ثبت رسیده است که قیمت گوجه فرنگی در بازار داخلی رو به افزایش بوده و به گفته کارخانه های تولیدکننده رب گوجه فرنگی این محصول نیز به دنبال گرانی گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 90 درصد بیشتر شد؛ گوجه و رب رکورد شکست

صادرات 90 درصد بیشتر شد؛ گوجه و رب رکورد شکست