مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 09:222018-09-26اقتصادي

دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT با منبع نور بهینه ثبت اختراع شد


گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، موفق به ثبت اختراع نوع خاصی از منبع نور بهینه دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT شد.

- از مشهد، قاسم صادقی بجستانی، مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، با اشاره به ثبت اختراع نوع خاصی از منبع نور بهینه دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT توسط این گروه گفت: طراحی و تولید نمونه های اولیه این دستگاه حدود 7 سال و با سرمایه ای نزدیک به 140 میلیون تومان انجام شده است.

بجستانی تصریح کرد: نمونه های خارجی این دستگاه تا 200 میلیون تومان قیمت دارند؛ اما این نمونه با کمتر از 10 میلیون تومان قابل تولید انبوه است که در صورت حمایت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: با این تکنولوژی می توان همه دستگاه های آندوسکوپی که از تکنولوژی‎های قدیمی‎تر هالوژن، زنون و LED استفاده می کنند را به روز کرده و به چرخه بیمارستان با گارانتی 5 ساله برگرداند.

این مهم می تواند نقش بسیار اساسی در کاهش هزینه های بیمارستانی داشته باشد.

وی ادامه داد: این طرح در گروه مهندسی پزشکی دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) با همکاری محمود تاج بخش و بنده انجام شده است و با توجه به گسترش عمل های آندوسکوپی در صورت حمایت مالی می تواند نقش مهمی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT با منبع نور بهینه ثبت اختراع شد

دستگاه آندوسکوپی مبتنی بر تکنولوژی SMT با منبع نور بهینه ثبت اختراع شد