مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مهر 1397 ساعت 09:052018-09-26بين الملل

ابراز تمایل شینزو آبه برای ملاقات با رهبر کره شمالی


نخست وزیر ژاپن که از منتقدان همیشگی کره شمالی بوده است، برای دیدار با کیم جونگ اون و حل مناقشه ربوده شدگان کشورش ابراز تمایل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن که سال پیش در سازمان ملل هشدار داد که پنجره رو به دیپلماسی با کره شمالی در شرف بسته شدن است، در سخنرانی جدیدش در این نهاد بین المللی لحنی گشاده روتر اما باز هم محتاطانه داشت.

نخست وزیر ژاپن تاکید کرد، از هر نشستی برای حل و فصل مناقشه قدیمی بر سر ربوده شدن شهروندان کشورش به دست کره شمالی استفاده خواهد کرد؛ این موضوعی عمیقا احساسی برای مردم ژاپن است و آبه وعده های سیاسی خودش را روی آن بنا کرد.

شینزو آبه سه شنبه در سازمان ملل گفت: برای حل مساله ربوده شدگان، حاضرم پوسته بی اعتمادی دوجانبه با کره شمالی را بشکنم، به آغاز جدیدی برسیم و با رییس کیم جونگ اون رو در رو دیدار کنم اما اگر قرار باشد دیدار کنیم، مصمم هستم که این روند به حل موضوع ربوده شدگان بینجامد.

کره شمالی در دهه 70 و 80 میلادی ده ها شهروند ژاپنی را برای آموزش زبان و فرهنگ این کشور به جاسوسان این رژیم ربود.

جونیچیرو کوییزومی، نخست وزیر سابق ژاپن دو بار به پیونگ یانگ سفر کرد تا روابط جدیدی را با پدر کیم جونگ اون دنبال کند اما به او گفته شد که مابقی قربانیان مرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تمایل شینزو آبه برای ملاقات با رهبر کره شمالی

ابراز تمایل شینزو آبه برای ملاقات با رهبر کره شمالی