مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 15:422018-09-25اقتصادي

طی توافق میان بهزیستی و وزارت بهداشت: سمعک در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت


مدیرکل دفتر توانبخشی بهزیستی با اشاره به اینکه 20 هزار معلول ناشنوا و کم شنوا در انتظار سمعک هستند گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز مشکلاتی در تأمین سمعک داشته ایم که قرار شد در لیست کالاهای اساسی وزارت بهداشت قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، افروز صفاری به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان گفت: 83 مرکز ارائه خدمات به کودکان کم شنوا، ناشنوا در 36 استان راه اندازی شده است که خدماتی در حوزه های مختلف توانبخشی، قبل، بعد و حین کاشت حلزون ارائه می کنند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی بهزیستی کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته 90 درصد از کودکان کم شنوا و ناشنوا به مدارس عادی راه پیدا کرده اند.

صفاری با اشاره به تجهیزات توانبخشی و سمعک برای افراد دچار کم شنوایی و ناشنوایی گفت: در این زمینه با توجه به افزایش نرخ ارز ما مشکلاتی را در خصوص تجهیزات توانبخشی بویژه سمعک داشته ایم.

وی بیان کرد: در همین زمینه سازمان بهزیستی مکاتباتی را با دفتر تجهیزات وزارت بهداشت در خصوص کمبود وسایل مورد نیاز در حوزه معلولان بویژه سمعک انجام داده است و از آنها خواسته است که سمعک را جزو کالاهای اساسی و با قیمت مناسب قرار بدهند که البته با توجه به پیگیری های صورت گرفته آنها نیز با این موضوع موافقت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طی توافق میان بهزیستی و وزارت بهداشت: سمعک در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت

طی توافق میان بهزیستی و وزارت بهداشت: سمعک در لیست کالاهای اساسی قرار گرفت