مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 14:002018-09-25پزشكي

آلرژی دارها روی برگ های خشک پاییز راه نروند


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فرارسیدن پاییز و شیوع ابتلا به آلرژی، رعایت برخی نکات ساده را به عنوان روش هایی موثر در پیشگیری از علائم آلرژی فصلی توصیه می کند.

- سیدکاظم کاظمینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از فصل پاییز به عنوان مولد انواع آلرژی و حساسیت ها یاد می کند و می گوید: آلرژی و انواع حساسیت ها علائمی مانند خارش های پوستی، آبریزش بینی، تنگ شدن مجاری تنفسی و عطسه و موارد دیگری را به دنبال دارند که این علائم ناشی از بروز اشکلاتی در سیستم ایمنی بدن است.

وی اضافه می کند: رفع علائم آلرژی به منزله درمان و رفع اشکالات آن نیست و در حقیقت منجر به رفع آن در ظاهر موضوع می شود و ممکن است مجدداً پس از مدتی علائم آن بروز پیدا کنند .

این متخصص در مورد علت شیوع این بیماری در فصول پاییز و بهار نیز تصریح می کند: این دو فصل آب و هوایی سرد و خشک دارند و بیماری های آلرژیک به علت پدیده هایی طبیعی مانند افزایش گرد و خاک، گرده افشانی برخی گیاهان و علف های هرز، ریزش برگ درختان و کپک زدن آن ها و موارد مشابه در این ایام تشدید می شدند.

وی در ادامه به روش های موثر در پیشگیری از بروز آلرژی اشاره و بیان می کند: شست وشوی راه های هوایی از جمله بینی با استفاده از سرم نمک قبل از بروز و ایجاد علائم آلرژی، اصلاح رژیم غذایی به ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلرژی دارها روی برگ های خشک پاییز راه نروند

آلرژی دارها روی برگ های خشک پاییز راه نروند