مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مهر 1397 ساعت 07:102018-09-25اقتصادي

تمام هزینه ها باید برای تامین آب باشد


با توجه به اهمیت و حیاتی بودن آب، لازم است تا دولت هزینه های غیر ضروری را کنار گذاشته و برای تامین آب که جنبه حیاتی دارد هزینه بیشتری کند.

- یک کارشناس حوزه آب گفت: با توجه به اهمیت و حیاتی بودن آب، لازم است تا دولت هزینه های غیر ضروری را کنار گذاشته و برای تامین آب که جنبه حیاتی دارد هزینه بیشتری کند.

اسماعیل شهبازی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شرایط فعلی می بایست دولت نقش پررنگ تری را برای تامین منابع آبی داشته باشد، اظهارکرد: در حال حاضر چاه های عمیق بسیاری در کشور وجود دارد که موجب شده ذخایر زیرزمینی کاهش یابد، لذا لازم است تا دولت نگاه پیشگیرانه تری در برخورد با چاه های غیر مجاز داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر این می بایست اراده قوی ملی برای احیای قنوات وجود داشته باشد و این در شرایطی است که متاسفانه اکثر این قنات ها از بین رفته اند و یا به فراموشی سپرده شده اند اما اعتقاد من این است که احیای منابع آبی جز احیای قنات و تغییر رویکرد در مصرف امکان پذیر نخواهد بود.

این کارشناس حوزه آب با اشاره به استفاده گسترده دنیا از فاضلاب و تصفیه آن و استفاده مجدد این کالای با ارزش در بخش کشاورزی عنوان کرد: این پتانسیل در ایران وجود دارد تا در حجم وسیعی از فاضلاب استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام هزینه ها باید برای تامین آب باشد

تمام هزینه ها باید برای تامین آب باشد