مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 17:152018-09-24پزشكي

معرفی ماده ای برای کاهش عوارض بیماری دیابت از سوی محققان کشور


محققان دانشگاه خوارزمی در مطالعات اخیر خود متوجه شدند بره موم که ترکیبی است که به وسیله زنبورها، از جوانه ها یا سایر قسمت های گیاه جمع آوری می شود، - در کاهش عوارض ناشی از بیماری دیابت موثر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا محققان دانشگاه خوارزمی با پشتیبانی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری طرحی با عنوان تاثیر پروپولیس بر کاهش عوارض جانبی دیابت از طریق اثر بر گلایکه شدن هموگلوبین انسانی را اجرایی کردند.

گلایکه شدن پروتیین ها در بیماران دیابتی اصلی ترین عامل بروز عوارض ناشی از این بیماری در بیماران است که تاکنون مطالعات مختلف در زمینه داروهای سنتتیک برای پیشگیری و مقابله با پدیده گلایکه شدن پروتیین ها انجام شده است، اما این داروها دارای عوارض جانبی فراوانی هستند.

به این دلیل هم اکنون توجه زیادی به استفاده از مواد طبیعی جهت ساخت دارو برای درمان و جلوگیری از عوارض دیابت معطوف است و اکثر مطالعات امروزی به این سو معطوف شده اند.

از این رو در این مطالعه اثر پروپولیس و آسپیرین بر روی میزان گلایکه شدن هموگلوبین انسانی بررسی شد.

از آن جایی که آسپیرین به عنوان پر مصرف ترین دارو در جوامع مختلف مطرح است، اطلاعات جدید در مورد این دارو نیاز است تا بتوان در مورد میزان و چگونگی مصرف این دارو تصمیمات صحیح گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی ماده ای برای کاهش عوارض بیماری دیابت از سوی محققان کشور

معرفی ماده ای برای کاهش عوارض بیماری دیابت از سوی محققان کشور