مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 16:202018-09-24بين الملل

سوریه عرصه قدرت نمایی پوتین


اینگونه به نظر می رسد که روز 17 سپتامبر روز خوبی برای ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه بوده باشد.

پس از هفته ها نگرانی ناظران بین المللی مبنی بر حمله قریب الوقوع و نهایی ارتش سوریه به مخفیگاه شورشیان در استان ادلب، - پوتین موفق شد تا ژست جدیدی برای صلح سازی در خاورمیانه به خود بگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه دیفنس در گزارشی نوشت: تمامی اینها از ملاقات رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه با پوتین در تفرجگاه سوچی آغاز شد.

آنها پس از خاتمه گفت وگوها خبر توافقی را به رسانه ها اعلام کردند که براساس آن منطقه ای غیرنظامی شده مشترک در نزدیکی ادلب با هدف جداسازی نیروهای دولتی از گروه های شورشی متعدد تشکیل شود که در این شهر سه میلیونی ورود کرده اند.

پوتین این توافق را که به نیروهای روسیه و ترکیه اجازه می دهد پس از تشکیل منطقه غیر نظامی شده در 15 اکتبر آن را کنترل کنند، به عنوان یک نقطه عطف چشمگیر ستود.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر ارشد راشا تودی که اخیرا با دو مظنون پرونده سرگیی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه مصاحبه داشت، عصر 17 سپتامبر در توییتی نوشت: آیا درست متوجه شدم که ما جنگ در سوریه را بردیم؟ تمام حس کنترلی که روسیه حس می کرد یا امید داشت بر اوضاع سوریه به دست آورد، تنها ساعاتی بعد با سایه جنگی که حاصل ساقط شدن هواپیمای ایلوشین-20 روس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه عرصه قدرت نمایی پوتین

سوریه عرصه قدرت نمایی پوتین