مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 14:502018-09-24اقتصادي

برق آبی ها کم آوردند


تابستان امسال کشور با خاموشی های پی در پی مواجه بود که علت این مساله نیز کم آبی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی مطرح می شد، اکنون نیز پس از پایان پیک مشخص شد که میزان برق آبی ها نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش داشته، - همین موضوع نیز موجب شده است تا دولت برای سال آینده تدابیر جدی تری را لحاظ کند.

تابستان امسال کشور با خاموشی های پی در پی مواجه بود که علت این مساله نیز کم آبی و کاهش تولید نیروگاه های برق آبی مطرح می شد اکنون نیز پس از پایان پیک مشخص شد که میزان تولید برق آبی ها نسبت به سال قبل 36 درصد کاهش داشته، همین موضوع نیز موجب شده است تا دولت برای سال آینده تدابیر جدی تری را لحاظ کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نگاه به عملکرد برق آبی ها حکایت از آن دارد که ادامه روند کاهشی بارندگی ها و استمرار خشکسالی در کشور موجب شد تا انرژی تولید شده حدود 53 نیروگاه برق آبی از ابتدای سال جاری تا 23 شهریورماه به شش میلیون و 7123 مگاوات ساعت برسد که این رقم حکایت از کاهش 43 درصدی تولید این نیروگاه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

این رقم از ابتدای تابستان امسال تا مقطع زمانی یاد شده نیز حدود سه میلیون و 656 هزار مگاوات ساعت بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 36 درصدی را به ثبت رسانده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برق آبی ها کم آوردند

برق آبی ها کم آوردند