مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 14:102018-09-24اقتصادي

افزایش مالیات بر ارزش افزوده میل مردم به خرید طلا را کاهش داده


رییس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه افزایش مالیات ارزش افزوده باعث شده میل به خرید طلا در مردم کاهش یابد، گفت: در بازار طلا و جواهر با رکود بی سابقه ای مواجهیم که در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

- مهدی غلامی در گفت وگو با ایسنا، عنوان کرد: افزایش مالیات بر ارزش افزوده باعث شده میل به خرید طلا در مردم کاهش یابد و برخلاف آنچه مردم تصور می کنند بازار طلا با رکود همراه شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تمام واحدهای طلافروشی باز است اما هفته ای 5 گرم هم فروش ندارند، افزود: در حال حاضر قیمت هر گرم طلای نساخته 426 هزار تومان است که با احتساب 9 درصد مالیاتی که مصرف کننده باید پرداخت کند، هزینه زیادی برای او رقم می زند.

غلامی با اشاره به اینکه تمایل بیشتر مردم به خرید سکه است تا طلا، تصریح کرد: مردم برای حفظ ارزش پول خود ترجیح می دهند سکه بخرند یا برای خرید آن ثبت نام کنند چرا که سکه از ارزش افزوده مستثنی است و ارزش افزوده به آن تعلق نمی گیرد به همین علت کسانیکه پول در بانک دارند با هدف حفظ ارزش پول خود مبادرت به خرید سکه می کنند اما به این نحو نیست که طلافروشان فقط سکه خرید و فروش کنند بلکه این مردم هستند که مایل به خرید سکه اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مالیات بر ارزش افزوده میل مردم به خرید طلا را کاهش داده

افزایش مالیات بر ارزش افزوده میل مردم به خرید طلا را کاهش داده