مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 10:482018-09-24فناوري

کابین خلبان پوشیدنی هم از راه رسید


متخصصان شرکت بی ای ای از ابداع فناوری تازه ای خبر داده اند که به خلبانان کمک می کند تا برای کنترل جت های جنگنده در آینده تنها از پلک زدن چشم بهره بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، در کابین خلبانی که توسط بی ای ای طراحی شده، خبری از تجهیزات و امکانات متعارف و سیستم های کنترل سخت افزاری و فیزیکی نیست و در عوض از سیستم های واقعیت مجازی استفاده شده است.

از همین رو، کابین خلبان مذکور به کابین خلبان پوشیدنی مشهور شده که در آن از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و ردگیری حرکات چشم برای کمک به کنترل هواپیما توسط خلبان استفاده می شود.

در قالب این سیستم کنترل اجزای مختلف هواپیما تنها با نگاه کردن خلبان به آنها و حرکات دست و صورت انجام می شود و به جای انبوهی از دسته ها و دکمه های کنترل و نمایشگرها و .

شاهد یک صفحه کنترل پلاستیکی هستیم که تعدادی ابزار محدود و ساده تر بر روی آن نصب شده است.

این سیستم به گونه ای طراحی شده که به محض قرار دادن کلاه ایمنی خلبانی بر روی سر و روشن کردن آن صفحه کنترل و سایر امکانات مورد نیاز در قالب فناوری واقعیت مجازی به صورت سه بعدی در دسترس قرار می گیرد و اطلاعات لازم نیز به صورت آنی و لحظه به لحظه قابل مشاهده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کابین خلبان پوشیدنی هم از راه رسید

کابین خلبان پوشیدنی هم از راه رسید