مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مهر 1397 ساعت 10:202018-09-24سياسي

استثنائات نباید قانون منع به کارگیری بازنشستگان را زیر سوال ببرد


یک وکیل دادگستری با اشاره به قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفت: بازنشسته، بازنشسته است و این مسأله به این معنی نیست که وقتی این فرد در دولت نمی تواند کار کند در نهادهای عمومی می تواند یا اینکه که اگر در دولت توانایی کار کردن ندارد حق دارد در کانون وکلا وکالت کند.

- هوشنگ پوربابایی در گفت وگو با ایسنا، با مثبت ارزیابی کردن قانون منع بکارگیری بازنشستگان اظهار کرد: در ابتدا باید دید فلسفه منع بکارگیری بازنشستگان چیست؟ در خصوص اینکه قانونگذار چرا درصدد برآمده که استفاده از بازنشستگان را ممنوع کند باید گفت که به دنبال دستیابی به چند هدف است و فلسفه تدوین قوانین هم بر این مبنا بوده است.

وی افزود: بازنشستگان جزء کسانی هستند که عمر کاری شان بر اساس مقررات خاتمه پیدا کرده، یعنی هم توان اجرایی و هم کاری آنها رو به کاهش است و بعد از 30 سال با شرایطی که در همه جای دنیا نیز وجود دارد قادر به ارایه توانایی های لازم نیستند، بنابراین بکارگیری مجدد آنها باعث کاهش قدرت کارآیی و توانایی آنها خواهد شد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: هر ساختار اداری در هر جامعه ای وظیفه دارد که در طول دوران بازنشستگی به منابع نیروی انسانی خود توجه کند و نیروهای جوانتر از تجربیات گذشتگان خود بهره مند شوند و در زمانی که گذشتگان وارد سن بازنشستگی می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استثنائات نباید قانون منع به کارگیری بازنشستگان را زیر سوال ببرد

استثنائات نباید قانون منع به کارگیری بازنشستگان را زیر سوال ببرد