مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مهر 1397 ساعت 09:272018-09-23اقتصادي

افزایش 3 برابری قیمت ابریشم وارداتی/ کمبود کالایی در بازار فرش وجود ندارد


رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان گفت: قیمت ابریشم وارداتی از کیلویی 400 هزار تومان در سال گذشته به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده و کار را برای بافندگان فرش سخت تر از قبل کرده است.

- رحمت الله تجدد امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، در خصوص وضعیت فروشندگان فرش دست باف در اصفهان اظهار کرد: مهم ترین چالشی که این روزها فرش دستباف کشور و استان اصفهان را تهدید می کند، رشد یک باره قیمت ابریشم وارداتی از چین و ازبکستان است.

وی در ادامه افزود: قیمت این کالا از کیلویی 400 هزار تومان در سال گذشته به یک میلیون و 200 هزار تومان رسیده و کار را برای بافندگان فرش سخت تر از قبل کرده است.

رییس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف اصفهان یادآور شد: با این حال قیمت فرش دستباف در این مدت به دلیل عدم کشش بازار و قدرت خرید پایین جامعه، رشد چندانی نداشته و در مدت یک سال اخیر 30 درصد رشد کرده است که این رشد نیز ناگهانی نبوده است.

تجدد خاطرنشان کرد: از این رو در بازار فرش، مسائل حادی چون جهش های قیمتی سایر بازارها رخ نداده و متعاقباً التهابی نیز در بازار مشاهده نمی شود.

وی همچنین تصریح کرد: مازاد عرضه و وجود فرش های متعدد در مغازه ها، مشکلی است که پیش از این نیز در بازار فرش وجود داشت و این بازار را به حالت نیمه تعطیل درآورده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 3 برابری قیمت ابریشم وارداتی/ کمبود کالایی در بازار فرش وجود ندارد

افزایش 3 برابری قیمت ابریشم وارداتی/ کمبود کالایی در بازار فرش وجود ندارد